Wniosek o podział nieruchomości
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami |
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Trzebnicy
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
piętro I, pok. 53
Pl. M. J. Piłsudskiego 1
55-100 Trzebnica
Przyjmowanie wniosków – Biuro Obsługi Klienta, parter.
Forma składania wniosków – osobiście w BOK tutejszego Urzędu, za pomocą przesyłki pocztowej, za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePuap.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Podziału nieruchomości dokonuje się:
- na wniosek i koszt osoby, która ma w tym interes prawny,
- na wniosek wszystkich współwłaścicieli albo współużytkowników wieczystych, jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego,
- z urzędu, jeżeli jest on niezbędny do realizacji celów publicznych; nieruchomość stanowi własność gminy i nie została oddana w użytkowanie wieczyste,
- z urzędu albo na wniosek odpowiednio starosty, wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej, zarządu powiatu albo zarządu województwa.
Wnioskodawca może działać za pomocą pełnomocnika
Godziny przyjmowania klientów:
Godziny pracy Urzędu Miejskiego w Trzebnicy.
Wymagane dokumenty
- Wniosek właściciela nieruchomości,
- Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości:
- aktualny odpis z księgi wieczystej
- oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem wraz ze wskazaniem numeru księgi wieczystej albo zaświadczenie o stanie prawnym, jaki wynika ze zbioru dokumentów. Oświadczenie takie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.".
- Wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi,
- Decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział nieruchomości w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,
- Wstępny projekt podziału z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 ustawy z 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami,
- Protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
- Wykaz zmian gruntowych,
- Wykaz synchronizacyjny jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
- Mapę z projektem podziału.
- Pełnomocnictwo w przypadku jego udzielenia.
Opłat skarbowa:
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. h ustawy z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej decyzja zatwierdzająca projekt podziału zwolniona jest z opłaty skarbowej.
W przypadku udzielenia pełnomocnictwa: 17 zł.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Prawidłowo wypełniony wniosek wraz z kompletem załączników, rozpoczyna bieg terminu wydania decyzji. Termin wydania decyzji następuje w czasie 60 dni. Odbiór dokumentów następuje w postaci osobistego odbioru bądź drogą pocztową, w zależności od indywidualnych preferencji wnioskodawcy.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy - tel. +48 71 388 81 53.
Podstawa prawna:
- Ustawa z 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 7 grudnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Burmistrza Gminy Trzebnica, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.