Rejestr Danych Kontaktowych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestr danych kontaktowych |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich - Urząd Stanu Cywilnego |
Sposób załatwienia sprawy:
Wniosek o przekazanie, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych w Rejestrze Danych Kontaktowych jest dobrowolny.
Osoba fizyczna może złożyć wniosek:
1. osobiście (okazując dokument tożsamości) w Wydziale Spraw Obywatelskich – Urząd Stanu Cywilnego;
2. za pomocą środków komunikacji elektronicznej na stronie www.gov.pl
Wniosek można złożyć w dowolnym Urzędzie Gminy.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Trzebnicy
Wydział Spraw Obywatelskich – Urząd Stanu Cywilnego
pl. M. J. Piłsudskiego 1
55 – 100 Trzebnica
pok. 35-37 (parter)
tel. 71 388 81 16, 71 388 81 37, 71 388 81 86, 71 388 81 87
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:
Wniosek o przekazanie, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych.
Wniosek można złożyć:
1. W urzędzie – w celu złożenia wniosku należy przygotować:
- dowód osobisty lub paszport;
- telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie na które wnioskodawca otrzyma SMS-a lub e-maila z kodami do potwierdzenia swoich danych.
2. Przez internet – w celu złożenia wniosku należy przygotować:
- login z hasłem do profilu zaufanego albo e-dowód;
- telefon komórkowy lub dostęp do skrzynki e-mail.
Informacje o opłatach:
Usługa jest bezpłatna.
Termin załatwienia sprawy:
1. Po przekazaniu lub aktualizacji danych kontaktowych – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika lub osobiście na stronie: www.gov.pl/web/gov/potwierdz-swoje-dane-kontaktowe-w-rejestrze-danych-kontaktowych-rdk
2. Po usunięciu danych – zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba tego potwierdzać.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Uwagi, informacje dodatkowe:
1. W danych kontaktowych można podać: numer telefonu i adres e-mail lub jedno z nich. Podany w RDK numer telefonu lub adres e-mail może być przypisany tylko do jednej osoby. W każdej chwili można zaktualizować lub usunąć dane z RDK.
2. Jeżeli dane kontaktowe nie zostały potwierdzone w urzędzie – można to zrobić później w ciągu 24 godzin od otrzymania kodu potwierdzającego na stronie:
www.gov.pl/web/gov/potwierdz-swoje-dane-kontaktowe-w-rejestrze-danych-kontaktowych-rdk