WNIOSEK/UWAGA do aktu planowania przestrzennego, WNIOSEK o sporządzenie/zmianę aktu planowania przestrzennego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Architektury i Urbanistyki |
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Trzebnicy
Wydział Architektury i Urbanistyki
piętro I, pok. 49
Pl. M. J. Piłsudskiego 1
55-100 Trzebnica
Przyjmowanie wniosków – Biuro Obsługi Klienta, parter.
Forma składania wniosków – osobiście w BOK tutejszego Urzędu, za pomocą przesyłki pocztowej, za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePuap.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być każda osoba będąca właścicielem nieruchomości wskazanej we wniosku/uwadze. Wnioskodawca może działać za pomocą pełnomocnika.
Godziny przyjmowania klientów:
Godziny pracy Urzędu Miejskiego w Trzebnicy.
Opłat skarbowa:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi: nie podlega.
W przypadku udzielenia pełnomocnictwa: 17 zł.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Nie dotyczy. W przypadku zintegrowanego planu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy - tel. +48 71 388 81 49.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje. W przypadku zintegrowanego planu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Weryfikacja przeznaczenia terenu – SIP gminy Trzebnica - https://sip.gison.pl/trzebnica lub w Wydziale Architektury i Urbanistyki, p. I, pok. 49 lub telefonicznie: +48 71 388 81 49.
Dołączenie pisemnego pełnomocnictwa.
Wpłata należnej opłaty skarbowej.
Określenie granic terenu w formie graficznej (nieobowiązkowo).
Uwagi:
Przez akt planowania przestrzennego (dalej: APP), należy rozumieć:
- plan ogólny gminy,
- miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, w tym zintegrowany plan inwestycyjny lub miejscowy plan rewitalizacji,
- uchwała ustalająca zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Formularz pisma dotyczącego APP dotyczy jednocześnie złożenia:
- wniosku na etapie przystąpienia do sporządzenia aktu planowania przestrzennego,
- uwagi do projektu aktu już konsultowanego,
- wniosku o sporządzenie aktu lub
- wniosku o zmianę aktu.
Identyfikator działki niezbędny do podania w pkt 7.2 wniosku oraz obowiązujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego dostępne są w SIP gminy Trzebnica - https://sip.gison.pl/trzebnica
Wycofanie wniosku następuje poprzez złożenie pisma o wycofanie wniosku w Biurze Obsługi Klienta, za pomocą przesyłki pocztowej, za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePuap bądź złożenie takiej adnotacji na wniosku w Wydziale Architektury i Urbanistyki.
Wskazówki dotyczące wypełnienia wniosku można znaleźć pod adresem strony:
https://www.gov.pl/web/zagospodarowanieprzestrzenne/formularz-pisma-dotyczacego-aktu-planowania-przestrzennego-juz-obowiazuje
ALBO: na dole strony w pliku "Jak wypełnić wniosek?"
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony wniosek - do pobrania poniżej lub w Wydziale Architektury i Urbanistyki, piętro I, pok. 49.
- Pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej.
- Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Udział mieszkańców w tworzeniu planu ogólnego i mpzp (akty planowania przestrzennego – APP)
Mieszkańcy mogą brać udział w tworzeniu APP, do czego zachęca Burmistrz Gminy Trzebnica. Ustawa przewidziała 2 etapy uczestnictwa mieszkańców, są to:
a. etap zbierania wniosków – następuje on wraz z ogłoszeniem i obwieszczeniem informującym o podjęciu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia APP. W ogłoszeniu i obwieszczeniu podane są informacje o możliwości złożenia wniosku na dostępnym formularzu osobiście, za pomocą przesyłki pocztowej, droga elektroniczną. We wniosku można wpisać wszystkie swoje uwagi dotyczące zmian w zagospodarowaniu zarówno swojej działki jak i przestrzeni publicznych czy rozwiązań komunikacyjnych.
b. etap konsultacji społecznych – po sporządzeniu projektu APP jest on udostępniany do konsultacji społecznych, które odbywać się będą w różnych formach. Do projektu planu na tym etapie składa się uwagi na dostępnym formularzu
Kto może składać wniosek do APP?
Wniosek może złożyć każdy, kto wyraża chęć zmiany charakteru, funkcji lub sposobu zagospodarowania posiadanej działki bądź przestrzeni publicznych na terenie naszej gminy.
Jak złożyć wniosek?
Wnioski do APP można składać na dostępnym formularzu w postaci papierowej lub elektronicznej, jak również za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego:
a) w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Trzebnicy,
b) pocztą na adres: 55-100 Trzebnica, pl. M. J. Piłsudskiego 1,
c) na adres mailowy: sekretariat@um.trzebnica.pl lub
d) za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP:/1y3nd3qd5d/SkrytkaESP.
Jak złożyć uwagę?
Uwagę do konsultowanego APP można składać na dostępnym formularzu w postaci papierowej lub elektronicznej, jak również za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego:
a) w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Trzebnicy,
b) pocztą na adres: 55-100 Trzebnica, pl. M. J. Piłsudskiego 1,
c) na adres mailowy: sekretariat@um.trzebnica.pl lub
d) za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP:/1y3nd3qd5d/SkrytkaESP.
Do kiedy złożyć wniosek lub uwagę?
Termin składania wniosków i uwag określony jest każdorazowo w Ogłoszeniu i Obwieszczeniu Burmistrza Gminy Trzebnica. Aby być na bieżąco sprawdzaj BIP oraz wydanie Panoramy Trzebnickiej, możesz również otrzymać tą informację w Wydziale Architektury i Urbanistyki.
Czy na złożony wniosek lub uwagę dostanę odpowiedź?
Nie. Procedura planistyczna nie obejmuje korespondencji indywidualnej z mieszkańcami. Wnioski oraz uwagi złożone do planu ogólnego będą podlegały rozpatrzeniu przez Burmistrza Gminy Trzebnica. Rozpatrzenie wniosków i uwag zostanie udostępnione na stronie internetowej www.bip.trzebnica.pl
Wszystkie formularze zostały załączone na dole strony.
PAMIĘTAJ !!!
WNIOSKI NIESPEŁNIAJĄCE WYMOGÓW FORMALNYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI WNIOSKI:
- złożone poza wyznaczonym terminem,
- niezłożone na wyznaczonym formularzu,
- bez danych wnioskodawcy,
- brak danych identyfikacyjnych nieruchomości lub terenu – należy podać nr działki oraz miejscowość, ewentualnie adres aby zlokalizować wskazaną nieruchomość,
- bez czytelnego podpisu na formularzu papierowym,
- bez podpisu elektronicznego na formularzu wniosku w przypadku wniosku złożonego jako dokument elektroniczny – podpis profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- niezłożone w formie dokumentu elektronicznego w przypadku wniosku w postaci elektronicznej – należy pamiętać, że zdjęcie lub skan podpisanego odręcznie dokumentu nie jest dokumentem elektronicznym; podpisem elektronicznym należy podpisać zarówno wniosek jak i pismo przewodnie w przypadku składania wniosku za pomocą skrzynki ePuap.
POZOSTAWIONE ZOSTANĄ BEZ ROZPATRZENIA
ZŁÓŻ WNIOSEK:
1. w formie dokumentu elektronicznego:
- email: sekretariat@um.trzebnica.pl
- skrytka ePUAP Urzędu Miejskiego w Trzebnicy: ePUAP :/1y3nd3qd5dSkrytkaESP
ALBO
2. formie papierowej:
- przynieś osobiście – Punkt Obsługi Klienta na parterze UM w Trzebnicy
- wyślij pocztą na adres: Urząd Miejski w Trzebnicy, pl. M. J. Piłsudskiego 1, 55-100 Trzebnica