W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Trzebnica
pl. Marszałka J. Piłsudskiego 1
55-100 Trzebnica
NIP: 915-16-03-770
REGON: 931935135

Urząd Miejski
pl. Marszałka J. Piłsudskiego 1
55-100 Trzebnica
NIP: 915-10-03-432
REGON: 000529924

tel. (+48) 71 312 06 11
e-mail: sekretariat@um.trzebnica.pl


Wpis lub zgłoszenie zmian do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Trzebnica

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Edukacja, oświata
Komórka odpowiedzialna Wydział Oświaty

Wpis lub zgłoszenie zmian do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Trzebnica
 
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Trzebnicy 
pl. Józefa Piłsudskiego 1
pok. nr 42, parter

Godziny załatwienia sprawy:
Godziny pracy Urzędu Miejskiego w Trzebnicy. 

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoby prawne i fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu  do ewidencji prowadzonej przez Gminę Trzebnica. Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić w terminie 14 dni organowi, który dokonał wpisu do ewidencji, zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji. W przypadku zmiany osoby prowadzącej szkołę lub placówkę wniosek o zmianę składa osoba dotychczas prowadząca szkołę lub placówkę nie później niż na miesiąc przed planowanym dniem zmiany osoby prowadzącej. Zmiana osoby prowadzącej szkołę lub placówkę następuje z dniem dokonania wpisu tej zmiany do ewidencji.

Wymagane dokumenty do dokonania wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych :
1. Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Trzebnica.                     
2. Do ww. zgłoszenia należy dołączyć następujące dokumenty:
- statut szkoły lub placówki,
- dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce,
-  potwierdzenie osobowości prawnej osoby prowadzącej (odpis z Krajowego Rejestru Sądowy lub inny dokument potwierdzający osobowość prawną),
- dokumenty poświadczające dysponowanie odpowiednimi pomieszczeniami do prowadzenia szkoły lub placówki (np. umowa najmu),
- informacja osoby prowadzącej o warunkach lokalowych zapewniających:
· możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
· możliwość realizacji innych zadań statutowych,
· bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy,
- opinie dotyczące bezpieczeństwa i higieny w szkole lub placówce, potwierdzone za zgodność z oryginałem, w przypadku zmiany miejsca prowadzenia szkoły/placówki lub dodatkowych miejsc prowadzenia zajęć, tj. opinie:
· Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
· Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej,
- zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe (w przypadku szkoły),
- pozytywna opinia kuratora oświaty o spełnianiu przez niepubliczną szkołę wymagań określonych w art. 14 ust. 3 cytowanej ustawy (w przypadku szkoły), zmiany siedziby szkoły, dopisania nowego adresu dodatkowego miejsca prowadzenia zajęć oraz wykreślenia adresu, pod którym było dotychczas realizowane kształcenie;
-  w przypadku osoby fizycznej można dołączyć oświadczenie wskazujące osobę fizyczną lub osobę prawną inną niż jst, która przejmie prowadzenie szkoły lub placówki w przypadku zgonu osoby składającej zgłoszenie. Oświadczenie to zawiera zgodę osoby fizycznej lub osoby prawnej, która ma przejąć prawa i obowiązki do prowadzenia szkoły lub placówki;
- informacja o przetwarzaniu danych osobowych 

Wymagane dokumenty do dokonania zmiany wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych:
1. Zgłoszenie zmian w ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Trzebnica.
2. Do ww. zgłoszenia zmian należy dołączyć następujące dokumenty:
- statut szkoły lub placówki, z aktualnie naniesionymi zmianami podanymi w niniejszym zgłoszeniu - każda zmiana w statucie szkoły/placówki winna być zgłoszona do organu ewidencyjnego  w terminie 14 dni od dnia jej podjęcia, jednakże nie każda zmiana w statucie generuje zmianę we wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
- aktualny wykaz z danymi dotyczącymi kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia  w szkole lub placówce,
- aktualny odpis z odpowiedniego rejestru/ewidencji osoby prawnej, w przypadku zmiany nazwy / siedziby osoby prowadzącej będącej osobą prawną lub zmiany osoby prowadzącej  z osoby fizycznej na osobę prawną;
-  aktualny dokument informujący o dysponowaniu lokalem (np. nowa umowa najmu lub aneks do obecnie obowiązującej umowy najmu), w przypadku zmiany miejsca prowadzenia szkoły/placówki lub osoby prowadzącej;
- informacja osoby prowadzącej o zapewnieniu warunków lokalowych, w przypadku zmiany osoby prowadzącej lub zmiany miejsca prowadzenia szkoły/placówki, zapewniających:
· możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
· możliwość realizacji innych zadań statutowych,
· bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy,
- opinie dotyczące bezpieczeństwa i higieny w szkole lub placówce, potwierdzone za zgodność z oryginałem, tj.:
· Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
· Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej,
- zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe (w przypadku szkoły),
- pozytywna opinia kuratora oświaty o spełnianiu przez niepubliczną szkołę wymagań określonych w art. 14 ust. 3 cytowanej ustawy (w przypadku szkoły), zmiany siedziby szkoły, dopisania nowego adresu dodatkowego miejsca prowadzenia zajęć oraz wykreślenia adresu, pod którym było dotychczas realizowane kształcenie;
- w przypadku osoby fizycznej można dołączyć oświadczenie wskazujące osobę fizyczną lub osobę prawną inną niż jst, która przejmie prowadzenie szkoły lub placówki w przypadku zgonu osoby składającej zgłoszenie. Oświadczenie to zawiera zgodę osoby fizycznej lub osoby prawnej, która ma przejąć prawa i obowiązki do prowadzenia szkoły lub placówki;
- informacja o przetwarzaniu danych osobowych.

Uwagi:
Burmistrz Gminy Trzebnica wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji, jeżeli:
- zgłoszenie nie zawiera wymaganych danych i mimo wezwania nie zostało uzupełnione w wyznaczonym terminie,
- statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony.

Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach:
- niepodjęcia działalności przez szkołę lub placówkę w terminie wskazanym w zgłoszeniu do ewidencji,
- prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej, prowadzącej szkołę lub placówkę, prowadzenia działalności oświatowej,
- stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że działalność szkoły lub placówki jest sprzeczna z przepisami ustawy lub statutem, a w przypadku szkoły podstawowej,
- dokonania wpisu z naruszeniem prawa,
- zaprzestania działalności przez szkołę lub placówkę przez okres dłuższy niż trzy miesiące.

Opłaty:
Nie pobiera się opłat.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Organ ewidencyjny (jednostka samorządu terytorialnego) dokonuje wpisu do ewidencji w  ciągu 30 dni od daty zgłoszenia oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o  wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji  lub wykreśleniu wpisu do ewidencji  odwołanie wnosi się do Kuratora oświaty za pośrednictwem organu, który wydał decyzję odmowną. 

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.)

Załączniki

Powiadom znajomego