W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Trzebnica
pl. Marszałka J. Piłsudskiego 1
55-100 Trzebnica
NIP: 915-16-03-770
REGON: 931935135

Urząd Miejski
pl. Marszałka J. Piłsudskiego 1
55-100 Trzebnica
NIP: 915-10-03-432
REGON: 000529924

tel. (+48) 71 312 06 11
e-mail: sekretariat@um.trzebnica.pl


Wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu lub jego przebudowę

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy drogi
Komórka odpowiedzialna Wydział Utrzymania Infrastruktury i Transportu

Wymagane dokumenty:

- wypełniony wniosek

- kopię aktualnej mapy zasadniczej lub sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500 lub 1:1000, obejmującej zakres przedmiotowej nieruchomości w nawiązaniu do drogi, z zaznaczonym proponowanym miejscem lokalizacji zjazdu i widocznymi granicami nieruchomości, której dotyczy wniosek (mapy można uzyskać w wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru Starostwa Powiatowego w Trzebnicy ul. Leśna 1);


- kopię aktualnego dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (np. wypisu aktu notarialnego, odpisu księgi wieczystej prowadzonej dla nieruchomości, wypisu z rejestru gruntów);


- pełnomocnictwo (albo jego urzędowo poświadczony odpis) dołącza się w przypadku reprezentowania przez pełnomocnika;
dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w wysokości 17 zł) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (także jego odpisu, wypisu, kopii) oraz za wydanie decyzji o zezwoleniu na lokalizację zjazdu (w wysokości 82 zł – jeżeli dotyczy).
Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się na rachunek: Bank Spółdzielczy w Trzebnicy Nr rachunku: 73 9591 0004 2001 0000 4431 0107 dopisek: "opłata skarbowa tytułem..." 

Podstawa prawna:
art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 z późn. zm.)

Opłaty:
- 82 zł, jeśli zjazd budowany jest w celach innych niż mieszkaniowe

- 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli strona działa przez pełnomocnika

Termin załatwienia sprawy:
sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego załatwiane są niezwłocznie, sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego w ciągu miesiąca, sprawy szczególnie skomplikowane w terminie dwóch miesięcy, od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów


Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Trzebnicy pl. Marszałka J. Piłsudskiego 1, 55-100 Trzebnica 


Tryb odwoławczy:
od decyzji służy Stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wrocławiu za pośrednictwem Burmistrza Gminy Trzebnica w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.


Informacje dodatkowe:
decyzja na lokalizację zjazdu ma charakter uznaniowy. Ze względu na wymogi wynikające z warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne, oraz zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego, zarządca drogi może odmówić wydania decyzji zezwalającej na lokalizację zjazdu lub jego przebudowę albo wydać zezwolenie na lokalizację zjazdu na czas określony.

Załączniki

Powiadom znajomego