W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Trzebnica
pl. Marszałka J. Piłsudskiego 1
55-100 Trzebnica
NIP: 915-16-03-770
REGON: 931935135

Urząd Miejski
pl. Marszałka J. Piłsudskiego 1
55-100 Trzebnica
NIP: 915-10-03-432
REGON: 000529924

tel. (+48) 71 312 06 11
e-mail: sekretariat@um.trzebnica.pl


Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Edukacja, oświata
Komórka odpowiedzialna Wydział Oświaty

Miejsce załatwienia sprawy:
Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych składa się wyłącznie elektronicznie za pomocą systemu teleinformatycznego poprzez portal: http://empatia.mpips.gov.pl/ na formularzu RKZ-1 pn.  Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wpis do wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających - RKZ-1.

Godziny załatwienia sprawy:
W godzinach działania systemu elektronicznego na portalu: http://empatia.mpips.gov.pl/

Informacje można uzyskać pod nr telefonu:
- Sekretariat Urzędu Miejskiego: +48 71 312 06 11

W celu uzyskania dostępu do ww. systemu elektronicznego i jego dalszej obsługi należy:
1. założyć profil zaufany lub podpis elektroniczny; informacje dostępne są pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany;
2. założyć konto na Platformie Informacyjno-Usługowej Emp@tia, dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pod adresem: https://www.mpips.gov.pl .

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
- jednostki samorządu terytorialnego oraz instytucje publiczne;
- osoby fizyczne;
- osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.

Informacje ogólne:
Wniosek o wpis do rejestru składany na portalu empatia.mpips.gov.pl zawiera:
1) w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
2) numer NIP, o ile wnioskodawcy taki numer nadano;
3) adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu podmiotu zamierzającego prowadzić żłobek lub klub dziecięcy
4) decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych,
5) decyzję w przypadku żłobków lub opinię w przypadku klubów dziecięcych potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych,
6) w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
7) oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
8) w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;
9) informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
10) adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
11) informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
12) wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.

Po dokonaniu wpisu do rejestru podmiot otrzymuje zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru.  

Opłaty:
Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych pobierana jest w wysokości 300,00 zł (słownie: trzysta złotych). Należy ją wpłacać na konto Gminy Trzebnica: Bank Spółdzielczy w Trzebnicy, Nr rachunku: 25 9591 0004 2001 0000 4431 0001.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych  następuje w ciągu 7 dni od dnia  od dnia wpływu do tego organu wniosku o wpis wraz z dołączonymi do niego dokumentami.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji o odmowie wpisu do rejestru  lub o wykreśleniu wpisu z rejestru żłobków lub klubów dziecięcych można wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
3. Uchwała Nr XIV/121/11 Rady Miejskiej w Trzebnicy z dnia 29 września 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. 

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych na terenie Gminy Trzebnica:
Aktualny rejestr żłobków i klubów dziecięcych znajduje się na Portalu Informacyjno - Usługowym emp@tia :

https://empatia.mpips.gov.pl/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow

Powiadom znajomego