Wydanie zaświadczenia z rejestru zastrzeżeń numerów PESEL
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawy meldunkowe |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich - Urząd Stanu Cywilnego |
Sposób załatwienia sprawy:
Wniosek składa się:
1. osobiście w siedzibie urzędu - stanowisko ds. ewidencji ludności (pok. 37 – parter);
2. za pomocą środków komunikacji elektronicznej na stronie www.gov.pl
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Trzebnicy
Wydział Spraw Obywatelskich – Urząd Stanu Cywilnego
Stanowisko ds. ewidencji ludności (pok. 37 – parter)
pl. M. J. Piłsudskiego 1
55 – 100 Trzebnica
tel. 71 388 81 99
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru zastrzeżeń numerów PESEL;
2. Dowód osobisty lub paszport;
Informacje o opłatach:
1. wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł;
2. udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł (za wyjątkiem zwolnień przewidzianych w ustawie o opłacie skarbowej).
Wpłaty na konto bankowe Gminy Trzebnica: Bank Spółdzielczy w Trzebnicy, Nr rachunku: 73 9591 0004 2001 0000 4431 0107 dopisek: "opłata skarbowa tytułem..." . W przypadku dokonania opłaty skarbowej przelewem bankowym należy dołączyć potwierdzenie dokonania przelewu.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Uwagi, informacje dodatkowe:
Organ dowolnej gminy, na wniosek zainteresowanej osoby złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzony własnoręcznym podpisem, lub w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, obowiązany jest wydać zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych dotyczących tej osoby przetwarzanych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL.
Zaświadczenie jest przekazywane, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem, albo w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.