Zaświadczenie z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawy meldunkowe |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich - Urząd Stanu Cywilnego |
Sposób załatwienia sprawy:
Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL można złożyć w następujący sposób:
- osobiście w siedzibie urzędu - stanowisko ds. ewidencji ludności (pok. 37 – parter);
- wysłać na adres Urzędu Miejskiego w Trzebnicy;
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej na stronie www.gov.pl
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Trzebnicy
Wydział Spraw Obywatelskich – Urząd Stanu Cywilnego
Stanowisko ds. ewidencji ludności
Pl. M.J. Piłsudskiego 1
55-100 Trzebnica
tel. 71 388 81 99
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:
- Wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Dowód osobisty lub paszport.
- W przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu.
- Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
W przypadku ubiegania się o wielojęzyczny standardowy formularz –tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy:
- Wniosek.
- Dowód osobisty lub paszport.
- Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
Informacje o opłatach:
17,00 zł - za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu.
17,00 zł - za udzielenie pełnomocnictwa.
17,00 zł - za wielojęzyczny standardowy formularz – tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia
Płatności za wydanie zaświadczenia oraz udzielenie pełnomocnictwa należy dokonać przelewem, przekazem na konto bankowe Gminy Trzebnica, nr konta: 73 9591 0004 2001 0000 4431 0107 (Bank Spółdzielczy w Trzebnicy) lub kartą płatniczą/blikiem - bezpośrednio na stanowisku, przy którym załatwiasz sprawę.
Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia określa ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Płatności za wielojęzyczny standardowy formularz – tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia można dokonać przelewem, przekazem na konto bankowe Gminy Trzebnica, nr konta: 25 9591 0004 2001 0000 4431 0001 (Bank Spółdzielczy w Trzebnicy) lub kartą płatniczą/blikiem - bezpośrednio na stanowisku, przy którym załatwiasz sprawę.
Termin załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.