Sposób załatwienia sprawy:

Wniosek o przekazanie, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych w Rejestrze Danych Kontaktowych jest dobrowolny.

Osoba fizyczna może złożyć wniosek:

1. osobiście (okazując dokument tożsamości) w Wydziale Spraw Obywatelskich – Urząd Stanu Cywilnego;

2. za pomocą środków komunikacji elektronicznej na stronie www.gov.pl

Wniosek można złożyć w dowolnym Urzędzie Gminy.

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Trzebnicy
Wydział Spraw Obywatelskich – Urząd Stanu Cywilnego
pl. M. J. Piłsudskiego 1 
55 – 100 Trzebnica
pok. 35-37 (parter) 
tel. 71 388 81 16, 71 388 81 37, 71 388 81 86, 71 388 81 87

 

Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:

Wniosek o przekazanie, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych.

Wniosek można złożyć:

1. W urzędzie – w celu złożenia wniosku należy przygotować:

- dowód osobisty lub paszport;

- telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie na które wnioskodawca otrzyma SMS-a lub e-maila z kodami do potwierdzenia swoich danych.

2. Przez internet – w celu złożenia wniosku należy przygotować:

- login z hasłem do profilu zaufanego albo e-dowód;

- telefon komórkowy lub dostęp do skrzynki e-mail.

 

Informacje o opłatach:

Usługa jest bezpłatna.

 

Termin załatwienia sprawy:

1. Po przekazaniu lub aktualizacji danych kontaktowych – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika lub osobiście na stronie: www.gov.pl/web/gov/potwierdz-swoje-dane-kontaktowe-w-rejestrze-danych-kontaktowych-rdk

2. Po usunięciu danych – zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba tego potwierdzać.

 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych

 

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

 

Uwagi, informacje dodatkowe:

1. W danych kontaktowych można podać: numer telefonu i adres e-mail lub jedno z nich. Podany w RDK numer telefonu lub adres e-mail może być przypisany tylko do jednej osoby. W każdej chwili można zaktualizować lub usunąć dane z RDK.

2. Jeżeli dane kontaktowe nie zostały potwierdzone w urzędzie – można to zrobić później w ciągu 24 godzin od otrzymania kodu potwierdzającego na stronie:

www.gov.pl/web/gov/potwierdz-swoje-dane-kontaktowe-w-rejestrze-danych-kontaktowych-rdk 



Załączniki: