Wniosek o wykreślenie wpisu z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Środowisko, rolnictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska |
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Trzebnicy
Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska
piętro I, pok. 88
Pl. M. J. Piłsudskiego 1
55-100 Trzebnica
Przyjmowanie wniosków – Biuro Obsługi Klienta, parter.
Forma składania wniosków – osobiście w BOK tutejszego Urzędu, za pomocą przesyłki pocztowej lub za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePuap.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Przedsiębiorca zamierzający zakończyć prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Trzebnica.
Wnioskodawca może działać za pomocą pełnomocnika.
Godziny przyjmowania klientów:
Godziny pracy Urzędu Miejskiego w Trzebnicy.
Wymagane wnioski i dokumenty:
1. Wniosek o wykreślenie wpisu z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
2. Pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku występowania przez pełnomocnika;
3. Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.
Informacje o opłatach:
17,0 zł w przypadku udzielenia pełnomocnictwa;
17,0 zł – za wydanie zaświadczenia potwierdzającego wykreślenie z rejestru.
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku.
Należności z tytułu opłaty skarbowej należy wpłacić na konto Gminy Trzebnica: nr rachunku:
73 9591 0004 2001 0000 4431 0107 z dopiskiem: "opłata skarbowa tytułem..."
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wykreślenie wpisu z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości następuje w terminie 7 dni od dnia wpływu kompletnego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami. Nie dotyczy to przypadku, gdy Organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wykreślenie z rejestru nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wykreślenie z rejestru
Odbiór dokumentów następuje w postaci osobistego odbioru bądź drogą pocztową, w zależności od indywidualnych preferencji wnioskodawcy.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
3. Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów;
4. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców;
5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
6. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Tryb odwoławczy nie występuje.
Uwagi:
1. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
2. W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć wniosek o wniosek o wykreślenie z rejestru w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności.