Nazwa podmiotu publicznego: Urząd Miejski

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:

Treści niedostępne cyfrowo :

  • część z opublikowanych zdjęć, grafik i wykresów nie posiada opisu alternatywnego,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
  • część plików nie jest dostępna cyfrowo,
  • linki, prowadzące do serwisów zewnętrznych, otwierają się w nowym oknie,
  • niektóre dokumenty zamieszczone są w formie skanów graficznych

Wyłączenia:

  • multimedia opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • dokumenty opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • pliki wytworzone przez inne podmioty niż Gmina Trzebnica i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów, nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych,
  • treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.


Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2022-02-02

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-24

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2022-04-01

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Ewa Łapucha

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Ewa Łapucha

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: ewa.lapucha@um.trzebnica.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 71 312-06-11 wew.297

Opis procedury wnioskowo-skargowej:


W zgłoszeniu żądania należy podać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej, 
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

W przypadku podania w zgłoszeniu danych osobowych, prosimy o zapoznanie się z załączoną klauzulą

Klauzula informacyjna

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością 

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. 
Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, Urząd niezwłocznie powiadomi osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz nowym terminie , jednak nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. 

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. 

W przypadku, gdy Urząd odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub innego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,  w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub elementu aplikacji mobilnej. 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury, można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich



Dostępność architektoniczna:

Urząd Miejski w Trzebnicy znajduje się pod adresem: pl. Marszałka J. Piłsudskiego 1 55-100 Trzebnica

Do budynku prowadzą dwa wejścia :
- pierwsze od placu M.J. Piłsudskiego gdzie od strony parkingu prowadzą schody, natomiast od ulicy Daszyńskiego znajduje się platforma (winda) schodowa dla osób z niepełnosprawnościami. Platforma obsługuje poziomy pomiędzy poziomem terenu a poziomem parteru, 
- drugie wejście od ulicy Witosa, dostępne również dla osób z niepełnosprawnością, w holu głównym poziomu -1, po prawej stronie znajduje się winda,

  • biuro podawcze (punk informacji) znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego,
  • po prawej stronie wejścia głównego znajduję się winda, którą może poruszać się osoba z niepełnosprawnością na wszystkie piętra Urzędu,
  • toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na poziomie -1, po lewej stronie od windy,
  • przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
  • w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
  • osoby ze szczególnymi potrzebami winny kierować się do punktu informacyjnego, gdzie telefonicznie zostanie przywołany pracownik Urzędu Miejskiego do obsługi ww. osoby,
  • na parterze wewnątrz obiektu, za wejściem głównym do budynku, znajduje się tablica z informacją o lokalizacji biur i wydziałów ; na elewacji frontowej przy wejściu do budynku umieszczony jest napis z nazwą instytucji,
  • w trakcie ewakuacji wyznaczone osoby spośród pracowników udzielą pomocy w opuszczeniu budynku osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • Urząd Miejski w Trzebnicy nie zapewnia możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. 


Aplikacje mobilne:

Aplikacje mobilne:
- play.google.com /Gmina Trzebnica



Dodatkowe informacje: