Sposób załatwienia sprawy:

 
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego.

Wniosek można złożyć:

  1. osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Trzebnicy pok. 37 (parter),
  2. listownie przez operatora pocztowego,
  3. za pomocą środków komunikacji elektronicznej - portal gov.pl

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Trzebnicy
Wydział Spraw Obywatelskich – Urząd Stanu Cywilnego
Stanowisko ds. ewidencji ludności
Pl. M.J. Piłsudskiego 1
55-100 Trzebnica
tel. 71 388 81 99

 

Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia.
  2. Dowód osobisty lub paszport.
  3. W przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu.
  4. Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.

W przypadku ubiegania się o wielojęzyczny standardowy formularz –tłumaczenie pomocnicze do  urzędowego zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy:

  1. Wniosek.
  2. Dowód osobisty lub paszport.
  3. Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.

 

Informacje o opłatach:

17,00 zł - za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu.

17,00 zł - za udzielenie pełnomocnictwa.

17,00 zł - za wielojęzyczny standardowy formularz – tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia

Płatności za wydanie zaświadczenia oraz udzielenie pełnomocnictwa należy dokonać przelewem, przekazem na konto bankowe Gminy Trzebnica, nr konta: 73 9591 0004 2001 0000 4431 0107 (Bank Spółdzielczy w Trzebnicy) lub kartą płatniczą/blikiem - bezpośrednio na stanowisku, przy którym załatwiasz sprawę.

Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia określa ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Płatności  za wielojęzyczny standardowy formularz – tłumaczenie pomocnicze do  urzędowego zaświadczenia można dokonać przelewem, przekazem na konto bankowe Gminy Trzebnica, nr konta: 25 9591 0004 2001 0000 4431 0001 (Bank Spółdzielczy w Trzebnicy) lub kartą płatniczą/blikiem - bezpośrednio na stanowisku, przy którym załatwiasz sprawę.

 

Termin załatwienia sprawy:

Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.);
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z poźn. zm.);
  3. Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2019 r. poz. 860);
  4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 57 z późn. zm.);
  5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111);
  6. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).

 

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

 

 



Załączniki:

wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL
Wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza
Pełnomocnictwo
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z ustawą o ewidencji ludności